Menu Zavrieť

START ME UP - APV

„Ahoj, Jaro, je voľné miesto na Erasmus+ do Talianska, ideš?“ Takto začína moje štvrté dobrodružstvo v máji 2023. Keďže odporúčanie na Erasmus som dostal kamarátky, ktorá na Erasmy chodí, vedel som, že sa jedná o seriózny projekt. Bol 24. máj 2023 a ja som vycestoval na môj štvrtý Erasmus. Avšak tentokrát to bolo po prvýkrát letecky. A rovno do Benátok! Mal som jemný stres z letu, ale nebolo sa čoho báť. Personál na letisku bol milý, batožina v poriadku, a tak mohla moja cesta pokračovať až do talianskeho mesta Valdagno na APV (Advance Planning Visit) projektu START ME UP.

Vo Valdagne ma už čakala organizátorka projektu, Alexandra, aj so skupinkou lídrov z Nemecka, Španielska, Rumunska. Spolu sme si dali chutnú večeru a lepšie sa zoznámili. Na druhý deň ráno sa oficiálne začal program našej krátkodobého líderskeho stretnutia. Išli sme si pozrieť miestnu organizáciu, prešli sme si program z PDFka, ktorý sme dostali vopred a rozplánovali sme si dané dni programu. V júni, keď prídeme už na mládežnícku výmenu, tak pôjdeme na menšiu túru aj na výlet do mesta – rozhodneme sa medzi Benátkami a Veronou. Téma projektu je ekológia, čiže budeme sa o téme nie len rozprávať, ale mať aj aktivity v prírode. Zvyšok programu na APV bol nasledovný: navštívili sme miestny park so včelínom, pozvali nás na chutný obed a poobede sme šli do mestečka Recoaro, na miesto kde budeme ubytovaní v júni. V posledný deň v rámci cesty naspäť na Slovensko som v Taliansku ešte zabehol do centra Benátok – nádherné mesto, plné turistov, pltiek, kultúry a hudobných nástrojov od pouličných umelcov. Tá atmosféra sa nedá opísať, to musíš zažiť.

Každému kto niekedy rozmýšľal nad Erasmus+ projektom, vrelo odporúčam ísť. Ako ja môžete vystúpiť zo svojej  z komfortnej zóny. Kto ešte neletel, pôjde letecky. Kto nerozpráva dokonale anglicky, nič sa nedeje, naučíte sa. Spoznáte super ľudí, spoznáte zaujímavé miesta a budete mať zážitky na celý život.

V neposlednom rade sa chcem poďakovať organizácii Youthfully Yours SK, že pre mladých ľudí sprostredkúva tieto projekty, veľká vďaka.