Menu Zavrieť

Drama Work Experience 2

Projekt Drama Work Experience prebiehal od 26.11. do 3.12. v krásnom hlavnom meste Grécka - Aténach. Projekt organizovala grécka organizácia Iasis, ktorá pracuje s mládežou a hendikepovanými ľuďmi. Vďaka podpore programu Erasmus+ a spolupráci so slovenskou organizáciou YouthFullyYours a ďalšími 3 rôznymi mimovládnymi organizáciami z Nemecka, Litvy, Talianska mohol projekt vzniknúť a prebehnúť.

Prvý deň na projekte sme hovorili o sebe, našom štúdiu, cieľoch, snoch, ale aj o našich očakávaniach, obavách a nádejach z projektu. Pomaly začíname objavovať nových ľudí okolo seba a tiež začíname viac premýšľať o veciach, ktoré sa nám páčia či naopak nepáčia. Prvý deň prebehol veľmi rýchlo a počas aktivít a hier sme si užili veľa zábavy.

Na druhý deň projektu sme sa vybrali do centra Atén preskúmať nové mesto no nielen to. Dostali sme úlohu ktorú sme počas objavovania mali splniť. Boli sme rozdelení do skupín po 5 členoch a naším poslaním bolo vytvoriť interview s niekoľkými Grékmi a zistiť viac o ich názore na tému ako je práca a život v Grécku. Točiť interview bola zábava, no preskúmavať mesto ešte väčšia. Videli sme veľa historických miest a pekných uličiek. Najlepšie miesto v Aténach je podľa môjho názoru mocná Akropola. Už len pohľad na starogrécku citadelu je nádherný.

Na ďalší deň projectu pokračujeme a robíme stále viac aktivít a hier spojených s drámou. Učíme sa vyjadrovať svoje emócie pomocou rôznych hier. No hlavne snažíme sa otvorene hovoriť o svojich emóciách. Dramatické aktivity nám pomáhajú pri vyjadrovaní sa. Po aktivitách, vo voľnom čase sa väčšina z nás rozhodla pre prechádzku na pláž. Voda nebola najlepšia na kúpanie, ale pár otužilcov vrátane mňa do nej skočilo a užili si kúpanie v Stredozemnom mori na začiatku decembra.

Tiež nechcem zabudnúť napísať viac o našom ubytovaní, ktoré bolo skvelé. Mali sme pekné izby s uterákmi a plachtami. Teplota v izbách bola príjemná a väčšinu dní som spal veľmi dobre. Jedlo bolo naozaj skvelé ale bolo ho viac než sme dokázali spotrebovať. Niečo sa muselo aj vyhodiť z čoho som nemal príliš radosť ale je lepšie viac jedla ako menej. Poskúšali sme veľa gréckej kuchyne. Souvlaki boli úžasné, ale mojím najobľúbenejším bol krétsky dakos. Dokonca som sa naučila recept, takže si ho môžem pripraviť aj doma. Je to jednoduchý šalát so syrom feta, ale keď máte kvalitné suroviny, je to symfónia. Počas večerov sme organizovali kultúrne večery, kde lepšie spoznávame kultúru, tradície a tance každého účastníka. Bola to zábava, pretože sme to pojavili v zábavnom duchu a chceli sme si užiť chvíle spolu. Najzaujímavejšie pre mňa bol kultúrny večer o Litve.  Pretože dovtedy mi bola táto krajina neznáma. Veľa som sa naučil a teraz mám pocit, že chcem krajinu navštíviť čím skôr a vďaka projektu mám veľa užitočných informácií.

Na úplnom konci by som sa chcel poďakovať všetkým facilitátorom, účastníkom, NGO a projektu Erasmus +. Bola to pre mňa skvelá skúsenosť. Dúfam, že Grécko čoskoro opäť navštívim, pretože je tu ešte veľa čo objavovať. Dovtedy - Malaka.

Hits: 173

Drama Work Experience 2

(Mládežnícka výmena)

Vzdelávaj sa v oblasti kúltury!

/7-14.11.2021/Athens/Greece

Organizátor projektu: Iasis

Tréningový kurz za uskutoční v termíne od 7. do 14. novembra 2021 v hlavnom meste Grécka, v Aténach, v Porto Rafti.

„Drama Work Experience“ je mobilita pre 25 účastníkov z 5 európskych krajín, ktorý sa uskutoční v septembri 2020 v Porto Rafti v Aténach. Cieľom akcie mobility je uľahčiť zaradenie mládeže na trh práce prostredníctvom divadelných techník. Pracovná rehabilitácia mládeže je hlavnou prioritou ich života.

Tento cieľ sa stáva ťažším, keď prežívate frustráciu, sociálnu izoláciu, pocity znevýhodnenia a nízke sebavedomie. Divadlo používa expresívne techniky a môže kriticky prispievať k nízkej motivácii mládeže k lepšiemu porozumeniu sebe samým a k vnútorným prekážkam, ako aj k zvyšovaniu svojich zručností, aby k práci pristupovalo s lepším pohľadom na začlenenie svojej práce.

Pracovný jazyk: Anglický.

Zúčastnené krajiny: Slovensko, Nemecko, Gruzínsko, Grécko a Taliansko .

Kto je ideálny účastník projektu?

• Mladý človek so záujmom o tému projektu,
  • osoba vo veku 18 - 30 rokov,
  • osoba motivovaná a schopná aktívne participovať na celom projekte,
  • osoba schopná aktívne komunikovať v Anglickom jazyku.

Požiadavky na skupinu:
Slovensko bude na projekte reprezentovať skupina 5 účastníkov.
Úlohou skupiny bude najmä aktívne participovať na programe projektu v snahe naplniť jeho vymedzené ciele.  Vedľajšou úlohou bude prezentovať Slovensko a jeho kultúru interaktívnou formou počas "Inter-cultural night".

Dôležité info:

Ubytovanie, strava a program počas celého projektu sú plne hradené podľa pravidiel program Erasmus+ prostredníctvom organizátora projektu.

Cestovné náklady budú účastníkovi hradené do výšky 155 €.
Za plánovanie a realizáciu cesty je zodpovedný každý účastník individuálne. Mimoriadne dôležité: Účastník je povinný uchovať si cestovný doklad DO aj Z miesta určenia a ten odovzdať/odoslať organizátorovi projektu podľa jeho inštrukcií.

Poistenie: Cestovné poistenie NIE JE účastníkom hradené ani následne preplácané. Každý účastník je povinný si zabezpečiť zdravotné poistenie, ktoré je platné v Poľsku.

Ako sa prihlásiť?

Pošli nám svoje CV (v Anglickom jazyku) + motiváciu o tom, prečo by si práve TY mal/a ísť na tento projekt na project@youthfullyyours.skDo predmetu uveď názov projektu.

INFOPACK nájdeš TU !!!

Deadline na prihlásenie: 23.10

Projekt je finančne podporený programom Erasmus+.